Els veterans del CA Tarragona, cinquens de Catalunya

Lluís Vázquez Vilamajo 14 Feb 2011

L'equip d'atletes veterans del Club Atletisme Tarragona es va classificar en una excel.lent cinquena posició final en el 1er Campionat de Catalunya de Clubs Veterans en pista coberta, que es disputà aquest dissabte a la nova pista de Sabadell, i en la que prengueren part fins a 17 equips.

Els atletes tarragonins quallaren una actuació molt regular, que els va permetre mantenir-se en els llocs capdavanters durant tota la competició, en la que acabaren amb 117 punts, i en la que s'imposava la UA Terrassa amb 149 punts.

La competició començà de forma molt positiva pels tarragonins, amb la segona posició de Quico Iborra en la prova dels 60 metres tanques, amb una marca de 9.80 segons, tot i perdre algunes dècimes en desequilibrar-se en la sortida de la segona tanca.

En la prova del salt de llargada, Josep Maria Mateo millorava salt rera salt, per acabar amb una millor marca de 5,20 metres en la quarta posició final. Per la seva banda, José M. Martin volava en els 60 metres tanques, per acabar sisé amb un temps de 7,59 segons i mantenia el CA Tarragona entre els primers classificats.

Jorge de Andrés debutava de forma esplèndida en pista coberta en la prova dels 3000 metres llisos, en una cursa en que sempre va estar situat en posicions avançades i que finalitzava amb un temps de 9.34.72 en quarta posició, tot i que finalment era desè un cop corregit el temps segons l'edat, com és habitual en les proves de veterans.

A continuació es disputaven dues proves més de velocitat, com són els 200 i 400 metres, en les que dos atletes habituats a distàncies molt més llargues, com són José F. Garcia Navarrete i Joan Blanco complien sobradament i, amb unes marques de 30.54 i 1.05.92 aprotaven un bon grapat de punts, que al final servirien per marcar la diferència respecte del sisè classificat.

L'equip tarragoní aconseguia mantenir-se entre els millors també després de la prova de llançament de pes, en la que Dani Ariza era desé, amb un millor tir de 10,59 metres.

La jornada s'acostava al seu final amb la disputa de les proves de mig fons. Un excel.lent David Lago s'imposava en la seva sèrie de 800 metres, amb un temps de 2.07.37, després de fer tota la cursa en solitari, mentre que en Fernando Flores confirmava el seu gran estat de forma amb uns excel.lents 4.30.09 en els 1.500 metres llisos, prova en la que era tercer de la seva sèrie.

El retard en la prova del salt de llargada va fer que aquest cop el relleu 4x200 no fos la darrera prova. L'equip tarragoní, integrat per Iborra, Mateo, Vázquez i Martín quallava una actuació força regular, en la sèrie més ràpida, i acabava la prova en una magnifica cinquena posició, amb un temps de 1.46.84.

El campionat es tancava en la prova del salt d'alçada, en la què un excel.lent Pere Pardines aconseguia la millor marca de tots els participants, amb un salt de 1,60 metres, que confirmaven la cinquena posició final de l'equip tarragoní.