Final d'una magní­fica temporada per a l'ECAT

Imatge de Dídac Ríos Meseguer
Dídac Ríos Meseguer 21 Jun 2011

IMG 8612Aquest passat dissabte 18 de juny l' Escola del Club Atletisme Tarragona celebrava la seva jornada de cloenda amb la participació en una jornada no competitiva de tots els seus atletes des de la categoria minis (anys 2004-2005-2006) fins als infantils (anys 98 i 99). Es van realitzar un seguit de proves de pista que els atletes havien entrenat i competit al llarg de la temporada. En acabar, el club va voler obsequiar a tots els seus atletes amb uns detalls personalitzats i obsequis especials per als equips benjamí masculí de relleus, 5è de Catalunya i l'equip benjamí femeni, Campiones de Catalunya de Clubs. En acabar, els pares, mares i canalla de l'escola també van oferir uns obsequis als entrenadors. Per acabar ens vam despedir tots tot menjant un pica pica i uns refrigeris que marcaven la fi de la temporada, però només una pausa en aquest projecte.

Només dos anys de vida

La progressió de l'ECAT en només dos anys ha estat tot un éxit. Les bases que es van establir la temporada passada, han servit enguany per firmar una temporada esplèndida. I no estem parlant només de resultats, aquest any s'han aconseguit reunir més de 60 nens i nenes de 5 a 13 anys, la gran majoria de la comarca, però també de llocs com Reus o La Selva del Camp. Consequentment s'han ampliat els grups i el nombre de monitors, fet que ha comportat un increment de la massa social del club, a tot això cal sumar un calendari ple d'activitats preparat a conciència pels monitors.

Atletisme i més

Quant vam començar aquest projecte la idea de l'ECAT no era només ensenyar i formar atletes, també s'ha volgut educar a la canalla amb d'altres aspectes. Monitors inquiets i amb ganes de fer coses, es va organitzar un Campus, obert a tothom, per la Setmana blanca, i es van organitzar unes colònies per Setmana Santa amb moltes activitats de lleure.

Per a tothom

Els temps que corren no són gaire bons, i tot i estar en un esport, que d'econòmic no en té res, es fiquen uns preus els més ajustats possibles, els que més paguen de quota, paguen poc més de 6€ al mes. S'ofereixen descomptes pels fills i germans de socis de l'entitat, i descomptes també per als germans. Lo just i necessari per cobrir les despeses més grans, i es vol seguir mantenint uns preus així.

Resultats

Al cap i a la fi els resultats també compten, la temporada de Cros Escolar ens va deixar molts podis a nivell Comarcal, però la temporada de pista a més de gaudir-la com mai s'han aconseguit molts bons resultats, sobretot l'equip benjamí que ens deixa un Campionat de Catalunya per Equips en la categoria benjamí i una 5a plaça el  de relleus masculí, i 12 al de clubs, així com també medalles i posicions de finalistes en els campionats individuals, però es que el sol fet de poder presentar equips en dues categories, ja es tot un èxit. En categories superiors menys poblades d'efectius, molt bons resultats Individuals, la màxima, una plata en el campionat Infantil.

El Futur

Ja s'està preparant la nova temporada, queden 3 mesos de treball per a que tot estigui a punt, i el proper any s'afegirà un nou grup i un mínim d'un monitor nou, que s'encarregarà de portar el nou grup, el dels més grans, Infantils i Cadets, enfocant ja cap a l'atletisme més tècnic i acostant-se cap als equips superiors.  Es mantindran els monitors actuals i les ganes de seguir fent les coses com fins ara. Els entrenaments començaran el dimarts 20 de setembre per a tots els grups.