L'atletisme femení tarragoní en alça

Imatge de Dídac Ríos Meseguer
Dídac Ríos Meseguer 05 Sep 2012

No faig cap gran descobriment, però si remarco, el que hem anat veient  durant els últims anys i que possiblement ha acabat plasmant-se aquesta temporada, i portarà sorpreses a la pròxima.

L'atletisme femení a casa nostra està en alça, però quan diem que està en alça, de que estem parlant exactament?

Doncs parlem de nombre, qualitat i resultats, està clar, que a més nombre d'atletes, més possibilitats de trobar qualitat, i més també d'obtenir resultats. Aquest gran nombre s'ha aconseguit principalment gràcies a la jove escola d'atletisme, l'ECAT, jove en quant a creació i jove d'edat (tampoc descobrim res, per alguna cosa es tracta d'una escola), només cal tirar d'estadístiques, la temporada 2011-2012 el 55,8% de les integrants de l'ECAT eren nenes. Amb els sèniors, el percentatge està clarament descompensat, i són "només" el 24,1% de les atletes.

El fet és que l'Escola ha ajudat a l'atletisme sènior, concretament el veterà o màster, on pares i mares decideixen també aprofitar l'horari dels seus fills i filles per apuntar-se i fer activitat esportiva, però no contents amb això, s'atreveixen a competir.

Els resultats de tot això són boníssims, a part de veure famílies juntes implicades en la pràctica esportiva, el lleure i l'educació, es competeix i s'obtenen resultats, crec que més que envejables, que fan grans a un club.

Per a que us feu una idea, de les competicions per equips on la Federació Catalana organitza competicions, en totes les categories per equips s'ha presentat un equip femení excepte en una. Estem parlant d'equip femení en categories benjamí, aleví, infantil, cadet, sènior/absolut i veterà, només el Campionat de Catalunya de Clubs Sub20 va quedar sense representació lila.

I si anem a buscar puntuacions femenines a nivell individual en Campionats, els resultats no deixen de ser bons. Categoria Absoluta, 11è club, en promesa 14a posició, 5è club junior, 8è club juvenil, 38è cadet, 21è infantil, 13è aleví.

Cal dir també que tot això no seria possible sense la voluntat ni ganes de les atletes, pares i entrenadors, que aconsegueixen crear uns excel·lents grups i ambients de treball que es poden veure cada dia a les pistes.

Referències:

PUNTUACIÓ PER EQUIPS CAMPIONATS DE CATALUNYA A L’AIRE LLIURE