Aleix Lago i Carla Berenguel, Campions de Catalunya.

Imatge de Dídac Ríos Meseguer
Dídac Ríos Meseguer 17 Jun 2013
Éxit en majúscules de l'escola del Club Atletisme Tarragona en les finals dels Campionats de Catalunya de Promoció que s'han celebrat aquest cap de setmana. El dissabte 15 a Tarragona benjamí, aleví i infantil i diumenge 16 els cadets a Lloret de Mar.

Destaquen els Campions de Catalunya Aleix Lago i Carla Berenguel en la categoria aleví, però el nombre de participacions i medalles es més elevat.

Aleix Lago s'imposava amb claredat en la prova dels 600 metres llisos amb un temps de 1'45"71 que li valia la primera medalla d'or per a l'escola. Poc després Carla Berenguel s'imposava en el llançament de pes amb una marca de 7,68. Al matí la mateixa Carla s'havia classificat en 9a posició en el salt de llargada, lluny de la seva millor marca. Qui si que va aconseguir medalla en la prova de Llargada fou Mar Vázquez que va volar fins als 4.11 metres per aconseguir el bronze. Vázquez va participar també en les semifinals dels 60 metres tanques, on va marcar un temps de 11"42.

Destacada també l'actuació d'Ines Delgado que aconseguia dues medalles, una plata en el Salt d'alçada amb un salt de 1,27 metres i el bronze en llançament de disc amb 16,95 metres.

Quarta posició per Berta Sanchez en el salt amb perxa amb un millor salt de 1,65 metres, Berta Sanchez no va poder participar en el salt de llargada degut a coincidències d'horaris de les proves. També 4a posició per Pep Aldave en els 60 metres tanques, amb 10"56 i 9è en salt de llargada amb 3,76.

La resta d'actuacions alevines foren Laura Mascarell 10a en Disc amb 12,62. Nil Pinyol 18è en llargada amb 3.59 i 17è en alçada amb 1,11. 12a posició per Hugo Berenguel en llançament de pes i Maria Falcó en alçada que no va poder superar la primera alçada en 1,11 metres.

Uns bons resultats alevins que situaven al Club Atletisme Tarragona en la 3a posició de clubs per punts segons posicions.

Bons resultats també per als federats més petits de l'Escola. Liana De Las Heras aconseguia la medalla de bronze en el concurs de salt d'alçada amb 1,06 metres i la 6a posició en el concurs de Salt de Llargada amb 3,36.

Abril Díaz fou 7a en el concurs de pilota amb 17,45, Ruben Paredes aconseguint la posició de finalista, 8è en llargada amb 3,29 en l'últim intent i finalment Emma Climent 10a en salt d'alçada amb 0,98 metres.

1 medalla de plata i molt a tocar d'altres van tenir els infantils i cadets, que tot i així van fer unes boníssimes actuacions.

La única medalla fou per a Montse Montañes en el llançament de pes que amb 11,10 metres aconseguia la plata, Montaés també fou 7a en el salt d'alçada amb 1,35 metres.

Mireia Lopez es quedava a les portes del podi en les tanques curtes i llargues, fent 14"04 en els 80 tanques i 35"60 en els 220 metres tanques.

Nerea Lago també participava en els 80 metres tanques on quedava 2a a la seva serie amb marca personal (15"72) que no li servien per accedir a la final.

Sira Bo va participar en la prova dels 3000 llisos, on va finalitzar 14a amb un temps de 12'04"78.

Finalment en el 600, Marta Targa, que tenia el rècord de Catalunya de 600, va haver d'abandonar en els últims metres quan anava amb el grup capdavanter lluitant per les medalles, la guanyadora, Sara Gallego també assolia un nou rècord de Catalunya millorant en més de 2 segons el que havia aconseguit Marta Targa el mes passat. Júlia Caixal, va ser 10a en la segona serie.

Pel que fa a nois, Gerard Parera era 9è en el disc amb 22,48 metres i Alfonso Martinez 13è al pes amb 7,80 metres.

Els més grans de l'escola, els cadets, sense medalles però amb molt bons resultats, plens de marques personals i bones posicions.

Adolf Milla era 4t en els 100 metres llisos, amb 11,94" a semifinals i 11,99" a la final. En els 300 fou 5è amb 38,83" marcant un millor temps en semifinals 38,02, marca personal i mínima d'Espanya.

Xavier Ros fou 12 en la final de 1000, en una cursa molt ràpida va apropar-se a la seva marca personal amb 3'01"54.

Alicia Vázquez, cadet de primer, va volar en el salt de llargada per sobre dels 5,03 metres demostrant així els bons resultats i regularitat que havia anat tenint en concursos anteriors.

Finalment, Andrea López era 7a també en el llançament de javelina, el primer llançament vàlid li va donar la plaça amb 24,12 metres.